Strategi og kommunikasjon
Informasjonshuset hjelper deg til å nå dine mottakere med ditt budskap
rett på sak
Min holdning er enkel; kommunikasjon er et verktøy for å nå mål
I en verden full av ord og bilder er det ikke lett å nå frem. For å lykkes i å formidle budskapet ditt riktig og oppnå det du ønsker, trenger du strategisk og målrettet kommunikasjon.
Kommunikasjonsstrategi bygges på bakgrunn av mål, målgruppe, budskap og tilgjengelige virkemidler. Med en god kommunikasjonsplan har virksomheten et styringsverktøy som øker mulighetene for å nå målene og for at prosessen blir god.
Noen eksempler på arbeid vi har gjort
En overraskende sommer
Sommeren 2020 ble for de færreste som planlagt. På reportasjereise i bobil kom Informasjonshuset til Vågsøy og Måløy. Der produserte frilansjournalist Inger Anita Merkesdal en artikkel for Fjordenes Tidende. Artikkelen fra Informasjonshuset er her.
Sommerens klikk-vinner
På reportasjereise for Bobilverden.no kom vi over dette hyggelige paret, som ferierer i en usedvanlig vakker veteranbil. Artikkelen Informasjonshuset leverte til Bobilverden ble 2020-sommerens klikkvinner. Les saken her.
MAGASINPRODUKSJON
Informasjonshuset leverer hele magasin, og påtar seg ansvar for deler av produksjonen. Høsten 2019 og våren 2020 samarbeidet Informasjonshuset med Rosenberg og andre om produksjonen av Rosenberg Magasinet. Se eksempel her.
Prosjektartikler
I over ti år leverte kvinnen bak Informasjonshuset månedlig prosjektartikler til Bygg Aktuelt. Nå leverer hun til Bygg.no / Byggeindustrien. Denne er fra en Ålgårdskole hvor det meste gikk godt. Les artikkelen fra Informasjonshuset her: